Saturday, May 7, 2011

Diwale - citer hindustan yg paling wa minat

(kredit)




ok.. lu org mungkin dah layan citer Diwale Dulhania Le Jayenge (DDLJ) petang tadi kat tv3 kn. amacam..? best kn citer tu.? ini lar citer hindustan sepanjang abad yang paling wa minat. lu org jangan terqezut pulak kalau wa layan citer hindustan ni. kalau citer hindustan lain tu, kurengg sikit lar wa nak tengok. tapi kalau citer ni... peh!! wa bole layan banyak kali lar. hehe





kat sini wa nak berkongsi sikit pasal info citer DDLJ ni. kalau lu org nak tau (atau mungkin dah tau) citer ni adalah yang paling hit sepanjang sejarah perfileman Bollywood. daripada mula citer tu ditayangkan pada 20 Oktober 1995 hingga sekarang (2011), citer ini masih ditayangkan di salah satu panggung wayang di Mumbai.





(kredit)





fuhhh!! lu org bayangkan dah berapa tahun tu citer ni masih lagi diminati di sana. sama lar dengan peminatnya di sini (wa lar.. hehe). memang satu sejarah tuu. bukan lar wa nak bangga citer luar.. tapi mungkin pengarah2 sini dapat belajar utk mengarah satu citer yang menarik macam citer ni. kisah2 percintaan ni biasanye memang ramai peminatnye di luar sana.




(kredit)




kalau kat Malaysia ni.. paling lama pun citer tu kat panggung wayang, agak2 dalam sebulan lar. pastu kena tendang keluar pasal nak bagi laluan kat citer lain pulak. kalau wa lar tokeh panggung wayang.. wa akan tayang citer DDLJ ni sepanjang masa. tak kisah lar kalau lu org tak nak tengok. wa bole tengok sorg2 ape! wa yang tokeh maa.. hahaha




12 comments:

tikin said...

wahahaa..wa pon layan cte ni ptg td..best giler..tacim2..huhu :)

leeza said...

tb2 lg best lah ptg td..hee..
rani murkajee lg tu..
hee:D

cik sakdi said...

xsempat tengok indstan ptg tadi coz tdo. lupe la cter ni.. adoii

bdk johor said...

tikin:

tu lar wa cakap..best giler. tapi, lu macam ade pengalaman jer. hahaha

bdk johor said...

leeza:

aahh!! tb2 tak best. wa tak kira, wa nak menang jugak. hehe

bdk johor said...

cik sakdi:

ooo petang tadi lu di alam mimpi lar ek. lu dah sampai negara mane tadi.? hehehe

cik sakdi said...

sampai tanah kedaung lu la brader! HAHHA

bdk johor said...

cik sakdi:

aitt!! camne lak lu punye mimpi bole sampai kat tempat wa ni.? ce citer.. ce citer! hehe

dwaty said...

nak gak layan cite ni tp kena p kursus... huhuhu

bdk johor said...

dwaty:

Laaa.. apsal lu tak bagitau awal2. wa bole lakon kn balik citer tu dlm program kursus lu lar. hahaha

Ini Kisah Tia said...

haha ! yang ni , wa support habis-habisan sebab wa minattttttttttt yang amat cite2 hindustan ni . ahahaaa ;)

bdk johor said...

Ini Kisah Tia:

oooo.. lu minat abis eh citer hindustan ni. cuba nyanyi kat wa sikit lagu nyer!!
hahaha