Friday, September 30, 2011

Berjumpa Jugak Akhirnya.


As salam kengkawan yang wa sayangi. Wa doakan semuanya sihat2 sahaja. 
Ok.. lu org ingat tak pasal GA yang wa buat dulu. Kalau tak ingat lu org boleh tengok kat sini. Kalau tak ingat jugak.. lu org boleh bukak siaran CNN sebab wa selalu call produser dia suruh tayangkan hari2 kat segmen berita diorg. hahahaha (kalau lu org percaya jugak..wa tak tahu nak cakap apa. hehe)


hadiah + duit raya sekali. hehe


Blogger yang wa maksudkan tu adalah jue. Lu org boleh bayangkan tak, baru sekarang wa dapat bagi hadiah tu kat dia. Fuhhhh.. lama tu wa simpan duit dia. Risau jugak wa kot2 jue ni hantar 'along' ker, gangster ( bini2 ku gangster..hehe) ker datang pukul wa. Tak pun simbah cat kaler pink kat kereta wa sebab wa tak bagi duit dia lagi. hehe. Tapi..jue ni baik, lagi pun dia yang suruh wa simpankan dulu duit dia tu. Lagi satu.. manis jugak orangnya tau. (alamak..!! kekasih gelapku dah marah. cabutttttttt... run for your lifeee!!!) hahahahaha..


mr & mrs curly pun ada sekali. nak eskot jue nanti. hehe
kitorg lepak uptown jer.



ececeh. haha



Lepas ni.. tah bila lagi nak update blog. hahahaha


Friday, September 23, 2011

Kekasih Gelapku


Khas buat kekasih gelapku
Izinkanku untuk mengilai sekejap.. hahahahahaha
Raya kan sebulan
Apa salahnya daku ingin beraya lagi. hehe


Kekasih gelapku yang setia juga. hehe
Walaupun rupamu tidak kukenal..tetapi cermin matamu tetap menjadi pujaan hatiku.

(Kredit)


Setelah kian lama daku merinduimu,
Dan setelah lama kau menghilang,
Kau muncul tanpa sebarang signal
Tapi itu sudah cukup buat diriku disini. (chewah)

Kau adalah sumber inspirasiku.
Kau memberi ilham buat diriku mencoret entri baru.
Tapi..jika blogku telah mula bersawang,
Itu adalah kerana bekalan internetku telah kehabisan lul lazi. hehe

Terpaksa daku menjadi peminat setia kedai mamak yang ada wifi.
Sehinggakan gambarku terpampang didinding kedai.. "orang yang tidak dikehendaki". haha

Terima kasih di atas kesetiaanmu yang tidak pernah pudar
Berkunjung ke rumahku tanpa rasa jemu.
Ku ingin mengenalimu dengan lebih dekat lagi..
tapi apakan daya dikau umpama biskut chipsmore,
kejap ada kejap takde. (senyum)

Jika kau ingin tahu.. waktu rinduku padamu datang menjengah,
Bumbung rumahmu berpuluh kali dalam sehari daku terjah.
hahaha..

Jika kau ada pesanan buatku.. aku juga punya pesanan untukmu,
"Jangan main nyorok2 lagi ar."
hehe


Walau ke mana pun dikau pergi,
ku ingin selalu disampingmu.

(Kredit)


Wednesday, September 14, 2011

Haha.. Orang Kata Raya Tak Sah Kalau Tak Dengar Bunyi Ni.




Assalam semua. Masih mood raya? Kali ni wa tunjukkan gambar aje lar ek. Apa lagi.. main mercun lar. hehe.





Ni semua gambar dari benda alah yang kat bawah ni. Benda ni sebenarnya tercicir dari tentera NATO yang lalu kat kampung wa. (ceh!! nampak sangat nipu nya!) hahahaha


klcc a.k.a bateri

Lama tu dia meletup.. sampai wa pergi bilik air tujuh kali pon dia tak habis2 lagi.
wuahahaha!!

Ok..jom layan pulak lagu raya Hattan ni.

video

 

Friday, September 9, 2011

Tak Puas Beraya Sebab Ni..



dari Parit Yaani ke Yong Peng.
2 jam wa tersangkut. Aduhhh..!


Kali ni wa nak citer pasal beraya kat kampung. Memang seronok beraya kat kampung ni tapi yang tak bestnya.. jalan jem. Terbantut sekejap mood nak pegi beraya. Tapi nak buat camne kan! Masing2 ada kenderaan sendiri. Ini lar masa nak beraya rumah sedara mara. Yela.. takkan nak pegi beraya jalan kaki. Kalau dekat2 takpe lar. Naik basikal pun takde hal. Ni sedara yang duduk diluar liputan kawasan. hehe


Malam pun jem jugak.!!( 11.45pm- bandar Batu Pahat)


Mesti lu org pun ada tersangkut jem jugakkan kat kampung masing2. Separuh dari masa tu terpaksa lar beraya kat jalanraya. Kena sabar je lar. Tapi harap2 jangan sampai bentang tikar lak kat jalanraya tu sebab jem teruk sangat.

hahahaha..

Selamat beraya lagi ar.

Monday, September 5, 2011

Raya Yang Bermakna Sangat






Apa khabar semua. Masih beraya lagi ker? Kalau lu org tanya wa, wa ni masih dalam mood beraya lagi. Sampai nak buat kerja pun rasa malas jer. Kalau nak makan pun, asyik teringin jer nak makan ketupat dengan rendang lagi. Hehe. Mana nak cari ek? Takkan sedara mara atau jiran2 ada buat lagi kan! Nak anyam ketupat bukan tak bole, wa terer tau anyam2 ketupat ni. Kalau nak ajak lawan takde hal punye! haha. Tapi bab nak rebus tu yang lambat bebenor. Kurang2 3 jam kena tunggu. Aduh..! tak dapat lar nak merasa lagi.

Sebenarnya tahun ni wa rasa bermakna sangat wa sambut hari raya. Hilang segala kerinduan wa pada seseorang selama ini. Tak payah lar wa citerkan ek. Cukuplah sekadar wa yang tahu. Sori ar. hehe


Biar apa pun masalah,
gembira selalu
(Kredit)


Wa nak mintak maaf selama wa berblog ni jika ada terkasar bahasa, terkutuk pada sesapa atau tergelak lebih2 pada lu org.. wa menyusun sepuluh jari memohon ampun. Maafkan wa ek.


p/s: kalau sesapa nak jemput wa datang beraya, wa takde hal. Lagi wa suka. Lu org belum letak telefon lagi..wa mesti dah sampai punye.! hahahaha