Friday, August 22, 2014

Al-Fatihah Dan Takziah Buat Waris MH17






Mari lar kita sama2 berdoa buat penumpang dan krew pesawat MAS yang terkorban pada 17 Julai lalu. Wa rasa sebak juga apabila menonton berita NTV7 bila pembaca beritanya.. Linda Haji Mohd Salim sebak dan tak dapat meneruskan kata2 beliau apabila melaporkan tentang waris MH17 itu.

Wa rasa sedih jugak mengenangkan pesawat kita menjadi sasaran tembakan. Tak pernah berlaku pun sebelum ini. Harap pihak yang bertanggungjawab dapat dibawa untuk pengadilan. Hukumannya.. biar kita tanya rakyat Malaysia. Kalau tanya wa.. wa suruh diorang pulak naik kapalterbang.. pastu kita tembak pulak diorang. Biar diorang rasa pulak. Amacam? Kejam jugak kan! Itu kalau tanya pendapat wa lar. Tapi takkan diorang nak dengar cakap budak johor ni. Sape lar wa.. Huhu. Tak baik cenggitu.. kita jadi kejam macam diorang pulak nanti. Takde bezanya kan!



Kita doakan Al-Fatihah buat mereka (beragama Islam) semua ek. Moga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh. Amin..

Al-Fatihah..





Tuesday, August 19, 2014

Salam AidilFitri Ayahanda Dan Bonda



Assalam semua. Saja jer nak dengar lagu raya dari Raihan & Hujan ni. Lagu ni sedap pulak wa dengar. Insaf sekejap. Kita masih dalam mood raya lagi kan! Hehe

SALAM AIDILFITRI AYAHANDA BONDA

ARTIS/PENYANYI: RAIHAN FEAT HUJAN

Terkenang di ketika itu
Ku dimanja dan disayang slalu
Apa saja kemahuan diri
Akan cuba dipenuhi

Walau hidup dalam kesukaran
Kau kan cuba tuk membahagiakan
Demi anak-anak yang tersayang
Kau berdua kan berkorban

Tetapi baru kusedari
Tidak mungkin kan terbalas budi
Pergorbanan mu tiada ternilai
Hanya Tuhan kan membalasnya

(Korus)

Salam Aidilfitri
Ayah bonda yang dicintai
Maafkanlah anakmu ini
Kerna belum cukup berbakti

Pabila menjelang Lebaran
Baju baru kan disediakan
Walau mungkin kami tak mengerti
Keperitan saat itu

Namun wajahmu terus bercahaya
Oh sucinya kasih sayang itu
Bibirmu kan menguntum senyum
Andainya anak-anakmu bahgia


video




Sunday, August 3, 2014

Selamat Hari Raya





Selamat hari raya semua.

Maaf zahir dan batin ek.
Batin..?? 
ada ker..?

Hehehe