Friday, December 30, 2011

Mi - Ghost Protocol. Memang Best!


(Kredit)

Minggu lepas wa berkesempatan pergi menonton wayang. Agak lama lar jugak tak tengok citer terbaru dipanggung wayang. Rasanye sejak Portugis serang Melaka dulu ar (Melaka lagi.. kenapa ek wa asyik sebut jer negeri tu. Negeri lain kat Malaysia takde ker?) Hahaha. Entahnye.. wa sendiri pun tak tau. Kalau lu org tau, cer citer.. cer citer kat wa. Hehe

Bab beratur ni yang leceh sikit.

Ok lar.. tinggalkan bab berangan tu. Kita sambung balik citer wa. Sebenarnya perkara yang buat wa beria2 nak tengok wayang ni sebab ada pelakon kegemaran wa – Tom Cruise. Boleh dikatakan hampir kesemua (walaupun tak semua) filemnya wa tonton. Masa mula2 tayangan citer MI-Ghost Protocol ni, memang susah nak dapat tiket sebab panggung selalu penuh.



Citer ni memang best. Kebanyakan jalan citernya suspen jer. Ada jugak unsur komedi. Walaupun dialog atau memek mukanya bersahaja..tapi kita yang dengar ni boleh tergelak pulak. Wa boleh katakan diantara sekuel Mission Impossible, ini yang terbaik. Jalan citernya tak boleh dijangka sebab segala yang dirancang tak menjadi. Memang terbaik lar dari ladang. Hehe. Nak bagi berapa bintang pun wa tak tau..sebab bila wa kira bintang2 dilangit.. wa ternampak pulak insan beku yang comel disitu. Hahaha..

Penghujung citer ni ada touching sikit. Hero terpaksa melepaskan orang yang disayanginya atas sebab keselamatan. Hidup lar dia bersendiri dengan tugas2 nya. Issshh!!.. kalau wa lar tak sanggup macam tu. Membiarkan diri ini menjalani kehidupan sorang2. Wa pun nak jugak memberi dan menerima kasih, sayang dan cinta dari insan lain. (chewah!! dalam hati ada taman nampak!!) Apa.. tak boleh ker??
Hahahaha..

Thursday, December 22, 2011

Selamat Hari Lahir Buat Mak Yang Tersayang.



Hari ini 22hb Disember adalah hari lahir buat emak wa. Tiada kata-kata yang dapat digambarkan atas segala pengorbanan mak buat anak-anaknya yang dikasihi. Tiada jua dapat membalas segala jasa-jasa mak dalam membesarkan kami semua. Hanya kami dapat memohon panjang umur, murah rezeki dan kebahagian buat mak dalam setiap doa kami.



(Kredit)

"Ya ALLAH, ampunilah segala dosaku dan dosa kedua ibubapaku. Kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku sejak kecil lagi".

Amin..


Saturday, December 17, 2011

Peristiwa Di Waktu Hujan



As salam semua kengkawan yang wa sayangi dan cintai. Harap semuanya waras2 saja. Wa masih lagi selsema sekarang ni. Maklumlah..cuaca agak suam2 kuku sekarang ni. Bukan wa tak biasa masa kat Rom dulu. hehehe.

Hari Rabu yang lepas waktu wa balik kerja dan masa tu hujan lebat lagi.. wa ternampak sorang awek ni slow jer berhenti kat tepi highway. Wa dah agak mesti ada masalah kat motor dia. Kalau tak..mesti dia takkan berhenti punye dalam hujan2 lebat ni. Oh ya.. masa tu wa kat highway MEX menghala Putrajaya dari KL. Sebagai jejaka prihatin (ceh! hehe) wa pun berhenti tanya apa masalah dengan motor dia. Sebelum berhenti wa tengok2 jugak kat tayar motor kot2 bocor ker. Dengan muka yang agak cemas jugak dia cakap kat wa yang minyak motor dia dah habis dah. Entah camne wa teringat balik..ada lar sorang mamat tu pun masalah dia sama macam awek tu jugak. Wa ada follow dia dari belakang naik motor dan dengan tiba2 jer dia berhenti. Wa tanya lar kat dia, 'apsal lu berhenti bro?'. Dengan muka poyo dia cakap kat wa.. 'minyak motor wa dah habis lar bro'. Aduhhh... wa rasa nak tinggalkan jer dia kat tepi highway tu. Apsal tak isi siap2. Kalau tak cukup penuh.. wa boleh order tangki minyak lori pasang kat motor dia. Hahaha..


Gambar Hiasan
(Kredit)


Berbalik kat awek tadi.. kesian pulak wa tengok dia. Maklumlah.. perempuankan kaum yang lemah. Kena lar wa yang bantu. Hehe. Wa suruh dia naik motor dia macam biasa dan wa tolak pakai kaki sambil wa bawak motor wa jugak. Untuk pengetahuan lu org yang tak biasa dengan highway MEX ni.. dari KL ke Putrajaya, hanya ada 2 susur keluar jer kalau ikut highway ni. Satu susur keluar kat Bukit Jalil dan satu lagi terus ke Putrajaya. Agak2 kalau dia nak menolak motor dia tu.. mau lagi 5 kilometer nak sampai ke susur Bukit Jalil tu.

Sampai jer kat stesen minyak BHP Sri Petaling.. wa saja jer tanya kat awek yang nama Tia tu.. meter minyak dia rosak ker atau dia terlupa nak isi. Dia cakap dia dah ingat nak isi.. tapi terleka dan terus jer masuk highway tu. Bila dia teringat..dia dah tak boleh patah balik dah. Terpaksa redah jer. Terlangsung kat petrol pam, wa pun isi minyak motor wa jugak. Beringat lar jugak. Kang tak pasal2 wa pulak yang kena cenggitu. Sape lak yang nak nolong wa nanti. Terpaksa lar pikul jer motor tu. Baru lar padan muka wa. Masuk angin keluar asap! Hahaha..

Pengajaran dari citer wa ni.. selalu2 lar tengok meter minyak tu eh. Wa tak salahkan sesape. Maklum lar kadang2 kita TERLUPA. Bila ada perkataan 'ter' tu maknanya tak sengaja. Betul tak wahai kekasihku? Hehehehe..

Wednesday, December 7, 2011

Ada Sebabnya.



Berhati-hati ketika menggunakan telefon bimbit ketika di stesen minyak. Jika tak.. seperti video dibawah ni. Ada sebabnya mengapa larangan tu dibuat.



video



Amacam.. rasa gerun tak bila tengok? Wa tak rasa gerun..cuma serun jer! (ceh!.. sama lar tu) hehe.


Sekalung penghargaan buat blogger na'im nikmat atas video yang dipaparkan.