Saturday, October 29, 2011

Pemakaian Tudung Akan Di Haramkan Di Semua Intitusi Pendidikan Di Malaysia? Biar Betul!!


Terbaru.. ini maklumat yang wa dapat dari Putrajaya. Pihak Menteri juga sudah mengeluarkan pekeliling bagi pengharaman pemakaian tudung ini di semua intitusi2 pengajian tinggi dan juga di sekolah2. Adakah ini realiti atau fantasi?


Gambar hanyalah sekadar Hiasan


Pihak Menteri juga telah menyenaraikan beberapa jenis tudung yang haram dipakai sewaktu berada di dalam sekolah atau pun kawasan kampus. Antara jenis tudung yang tidak boleh di pakai ialah:-

1. TUDUNG SAJI
2. TUDUNG PERIUK.
3. TUDUNG TERMOS.
4. TUDUNG CAT.

5. TUDUNG BOTOL.

Dan berbagai-bagai lagi jenis TUDUNG yang selalu menjadi permainan murid sekolah.. masih lagi dalam pemerhatian.

hehehe..

Lu org semua dah terkena. Sori ar.. sekali sekala wa bergurau. Saja nak kasi ringan sikit kepala. Jangan marah ar.

hahahaha..

Penghargaan entri ni wa ambil dari sini.

Tuesday, October 25, 2011

Main Futsal



Galaxy Bandar Baru Bangi


As salam.. Lama jugak tak bersukan ni. Yela.. kadang2 banyak program yang kena buat. Jumpa Obama lar.. Ban Kim Moon lar.. Tun Mahathir lar.. tak pun jumpa skandal2 Hollywood wa yang diorg tu tak sabar2 nak berjumpa. Hahaha ( jangan percaya ar.. hehe).




Hari Ahad lepas member lama wa ajak wa dengan member2 yang lain masuk pertandingan Futsal. Sebenarnya kitorg ni jadi bidan terjun jer sebab member dia yang sepatutnya main, tak dapat datang. Jadi member ni terus teringat kat kitorg. Wa pun tak tau kenapa. Mungkin kitorg ni pemain yang terhebat di alam fana ni kot. hehe


dari kiri: Mr Curly, Dan (merangkap pengurus) & Adi


Penyokong setia tu.. Mrs curly & Cik Panadol

Ok.. dengan takde apa2 persiapan kitorg pun terus terjah masuk gelanggang. Yela.. pasukan lain ada jugak tendang2 bola. Kitorg ni.. boleh duduk terbongkang jer. Macam bersantai pun ada. Dah terbayang detik2 kekalahan masa melepak tu. Haha. Sebelum tu lu org nak tau tak apa nama pasukan kitorg ni. Lu org jangan gelak ar.. nama pasukan ni 'Tak redah tak tau'. Amacam.. best tak nama tu? Ceh.. gelak sakan nampak. huhu.



gaya pemain hebat tuuuu..!! hahaha


Macam tak percaya jer kitorg boleh masuk pusingan kedua. Dengan keputusan 2 kali seri dan 1 kemenangan.. kitorg layak ke pusingan kedua jumpa dengan pasukan 'Jumpa di final'. Lu org boleh tengok sendiri lar nama pasukan tu. Memang kitorg kena belasah 4-1. Tapi.. gol pendahuluan wa yang score tau. Kira kalah pun puas hati. Janji dapat score. Bila wisel penamat wa pulak yang bersorak sakan meraikan gol wa yang sebijik tu. Siap pusing satu gelanggang tu sambil angkat2 tangan. Hahahaha



p/s: penat tu main futsal.. sampai dah nak bergoncang2 tulang wa. hehe

Friday, October 21, 2011

Info Ringkas Mengenai Piala Malaysia







As salam kengkawan yang wa sayangi dan cintai.(?) hehe.

Dah lama wa tak citer pasal bola ni. Apa nak buat.. dah minat wa. Takkan wa nak citer pasal bola jaring kan! hehe.

Kali ni wa nak kongsikan sikit info ringkas mengenai Piala Malaysia. Sekarang pun tengah hangat perlawanan separuh akhir Selangor lawan Terengganu dan T.Team lawan Negeri Sembilan. Ramalan wa pasukan yang akan ke final adalah Terengganu lawan Negeri Sembilan. Penyokong Selangor dengan T.Team jangan marah ar. Pasukan lu org belum cukup mantap lagi. Banyak2 kan berlatih karaoke atau joget lambak eh. Mesti menang lain kali. hahaha

Ok..info ringkas ni wa petik dari suratkhabar SinarHarian bertarikh 21 Oktober 2011.


1. KELANTAN mengambil masa 89 tahun
untuk menjulang Piala Malaysia
buat kali pertama
pada 2010.

2. MPPJ muncul kelab pertama
menjulang Piala Malaysia
pada 2004.

3. MELAKA satu-satunya
pasukan negeri yang
tidak pernah
melangkah ke pentas
akhir Piala Malaysia.


Wa tertarik info yang ketiga tu. Wa banyak hairan.. pasukan Melaka mesti handal-handal kan! Yela.. orang-orang Melaka ni semua berdarah panglima. Macam mana boleh kalah. hehe. Agaknya masa main tu, bila diorg tak puas hati diorg silat kan pasukan lawan. Tu yang ramai kena kad merah tu. Darah panglima.. memang pantang dicabar!! Agaknya lar.. Jangan marah ar orang Melaka. Kekasihku pun jangan marah ye.

Hahahahahahaha...


Tuesday, October 18, 2011

Malaysia Negara Ke 19 Paling Selamat?







As salam semua. Wa doakan semuanya sihat2 selalu.
Sebenarnya dah lama wa nak ulaskan perkara ni.. dan mungkin jugak lu org pun dah lama tau pasal ni. Tapi baru sekarang wa berkesempatan untuk publishkan. Tak salahkan kalau wa nak ulang balik pasal ni! hehe (ala..toksah nak menipu.. dah kena sound dengan kekasih gelap baru nak update kan! hahaha). 

Mengikut kajian Global Peace Index 2011 (GPI) yang berpengkalan di Australia, negara kita Malaysia ditempat yang ke 19 paling selamat dari 153 negara di seluruh dunia. Dan badan terbabit jugak meletakkan negara kita paling aman di rantau Asia Tenggara.

Sekali tengok atau dengar.. fuhh!! mesti bangga gilerkan! Apa taknya.. dalam banyak2 negara didunia ni, kita ke 19 paling selamat. Memang bangga ar. Tengok hidung wa.. kempas kempis menahan rasa bangga sungguh! hehe. Tapi..betul ker cenggitu? Di atas kertas memang cantik.. tapi dari segi realitinya apa pendapat lu org?

Saban hari kita dihidangkan dengan bermacam2 kes jenayah di suratkhabar. Bunuh lar.. rompak lar.. ragut dan macam2 lagi ar. Tu belum kira lagi kes buang bayi.. yang wa rasa nak campak jer sape yang buang bayi tu kat Selat Melaka. Lepas tu kasi lenyek dengan kapal2 yang lalu kat situ. Bagi pengajaran sikit kat diorg ni betapa kejamnya sifat2 diorg pada bayi yang tak berdosa tu.

Sori ar.. ter emosional sikit. Bukan apa..geram jer. Ok.. dari segi kajian tu wa tak tau lar apa penilaian atau kriteria2 yang diorg gunakan untuk menilai sesuatu negara tersebut. Mungkin diorg yang lebih arif. Tapi bagi wa.. kita belum boleh bangga atas pengiktirafan tersebut. Yang penting.. kita kena berwaspada selalu.

Sebut pasal selamat ni.. kat tempat wa duduk sekarang, dah rasa cam tak selamat jer. Wa perhatikan dah makin ramai pulak warga asing ni. Kalau lu org nak tau.. wa dah rasa macam duduk dalam zon antarabangsa pulak. Tak pun kat Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu. hehe. Orang Afrika ada.. Zimbabwe ada.. Indon dan Nepal pun ada.. Bangla..?? (adik manis..mana mau pigi) toksah cakap lar, setiap 10 langkah wa jer..mesti jumpa kaum diorg. Ceh!!!

Tuesday, October 11, 2011

Laptop Budak Johor Kena Rampas??


Gambar Hiasan
(Kredit)



Argggghhhhh.. apa salah wa? Apa yang wa dah buat sampai laptop wa kena rampas? Ni yang wa hangin satu badan ni.

Wa takde buat apa2 kesalahan pon. Adakah wa belot pada ejen2 CTU yang lain? Takde lar pulak sebab wa ni ejen yang berdedikasi, bersopan-santun, lemah lembut (dengan gaya macam dalam citer 'syurga cinta'. hehe) dan murah hati.



Adakah wa geng dengan pengganas? Itu pun tak betul jugak sebab wa ni tak suka pada keganasan.( chewah.. dialog macam citer Azura pulak!) haha.

Sebenarnya takde apa2 pon yang wa buat sampai laptop wa kena rampas. Saje jer bikin gempak! hehe. Laptop wa tu wa hantar repair kat Hewlett Packard (HP) service centre Bukit Damansara. Tapi memang kena rampas.. rampas secara rela hati dengan awek HP tu. hehe.


HP Bukit Damansara

Dia bagitau wa punya data2 kat dalam tu akan dipadamkan semuanya dan reinstall balik. Ini semua sebab dah kena virus tahap kronik ni. Bukan virus selsema burung atau virus kencing tikus ar. hehe. Jadi.. sebelum wa serahkan laptop wa tu (3 hari kena tinggalkan), wa dah keluarkan semua fail2 penting kat dalam tu termasuk lar fail2 skandal wa dengan Natalie Portman, Jessica Alba, Keira Knightly, Beyonce, Jorja Fox dan Megan Fox. Kekasih gelap wa?? Ooo itu wa dah simpan tempat special punye! Nak tau kat mane? Kat dalam hati wa lar. Hahahaha..


Sunday, October 2, 2011

Kenangan Lalu.


As salam.
Pagi ni dalam pukul 4.18am semasa tengah online sambil dengar Best 104, tiba-tiba keluar lagu Flybaits - Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta. Terus stop membaca.. layan lagu ni kejap. Sekilas teringat kenangan lalu bersama sidia. Mendengar bait demi bait lagu ni seakan sama pernah terjadi pada diri ini. Terasa payah untuk menerima kenyataan itu pada mulanya. Terasa sukar untuk melupakan dirinya yang istimewa yang pernah singgah di hati ini. Mujur punyai kawan setia yang tak putus-putus memberi sokongan agar tabah menempuhi liku-liku perjalanan hidup ini. Terima kasih wa ucapkan pada lu wahai sahabat. Lu lar sahabat sejati wa dunia akhirat. Wa bersyukur punyai sahabat seperti lu.



Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta

Seketika itu sepi mencuit hati 
Ada suara hujan seakan menyanyi 
Mendendangkan lagu syahdu 
Ketika ku terpegun 
Merenung jauh gambarmu ayang ku 

Terkilan rasa bila kata-katamu 
Kau ucapkan padaku, membuat ku terpaku 
Bersama-sama suratmu, setelah ku baca kini 
Seolah ku berada dalam mimpi 

Titisan demi titisan 
Airmata ku jatuh berlinangan 
Kugenggam gambarmu dalam pelukan mesra
Tak mungkin dapat ku melupakanmu... Sayang... 

Di dalam dunia ini 
Tak mungkin dapat ku cari pengganti dirimu 
Oh... mengapa perpisahan yang kau pinta 

Janganlah kau lupa suatu ketika dulu 
Kita pernah bersama berjanji dan bercinta 
Kini nyata kau mungkiri setelah janjimu itu 
Di manakah letak kejujuranmu 

Dariku... dariku..


video




p/s: Sori.. bukan jiwang cuma teringat kenangan lalu. Masing-masing punyai kenangan lama kan!