Tuesday, February 1, 2011

Banjir di Johor

entri kali ni wa nk citer skit pasal banjir. mgkin lu org dh tau yg skrg ni beberapa tmpt di negara kita sedang dilanda banjir besar trmasuk lar di johor. Alhamdulillah di kg wa tak terlibat ngan banjir ni cume beberapa tmpt di Batu Pahat yg dilanda banjir. di johor saja antara daerah yg terlibat ialah Segamat yg paling teruk, Labis, Kluang, Johor Bahru, Kulaijaya, Ledang, Muar, Pontian, Kota Tinggi dan Mersing.


wa disini cume dpt mendoakan agar semua yg terlibat ngan banjir selamat sejahtera hendakNya walaupun wa sedih sbab ada 2 org yg terkorban di johor akibat banjir ni. Alhamdulillah wa dpt call sedara mara wa disana.. dan diorg bagitau keadaan semuanya selamat2 saja walaupun ade yg terpaksa berkumpul di kawasan kg jer sbab jalan nk ke bandar or pekan ditenggelami air. nk ke mana2 pun x bole. cuma kalau hal kecemasan kena mtk bantuan pihak bomba atau tentera.


mari lar kita sama2 mendoakan agar semuanya selamat sahaja bukan saja di johor, malah di negeri2 yg terlibat ngan banjir ni ek. dan berharap agar banjir ni dpt pulih dgn cepat seperti sediakala. Amin..

7 comments:

khairunnisa ♥ said...

hm, dahsyatnya sampai ada yang terkorban. moga semua selamat. amin.

bighagenjo said...

amin.. tempat aku pon.

Sephi Sephia said...

Wah, syukurlah tak banjir. Kalau tidak mesti selalu nak dia berendam macam buaya.

Mekasih sebab selalu singgah rumah sepi saya tu.

bdk johor said...

khairunnisa:

ye..moga semua selamat. Amin.

bdk johor said...

bighagenjo:

Amin.. utk tmpt lu jgk. harap semuanya selamat2 saje.

bdk johor said...

Sephi Sephia:

Alhamdulillah syukur. tu lar pasal, jangan kata berendam..dah memang nak main lumba2 dengan buaya tu dah. hahaha.

issh awak ni.. dah lar tempat saya tu dekat dengan sungai sarang buaya (batu pahat). naya jer kalau jumpa.

sama2..singgah tu sebab nk mghilangkan sepi rindu saya. hahaha

phreak-id said...

Kampung wa pun banjir sampai LTDL tak boleh lalu.


Terbaru >Contest Review Blog Kak Ina Kl Dot Com > Akhirnya Safee Sali Berpindah ke Pelita Jaya | Liga Indonesia > Saya Mahu Sponsored Post dari Eyriqazz.Com