Sunday, October 2, 2011

Kenangan Lalu.


As salam.
Pagi ni dalam pukul 4.18am semasa tengah online sambil dengar Best 104, tiba-tiba keluar lagu Flybaits - Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta. Terus stop membaca.. layan lagu ni kejap. Sekilas teringat kenangan lalu bersama sidia. Mendengar bait demi bait lagu ni seakan sama pernah terjadi pada diri ini. Terasa payah untuk menerima kenyataan itu pada mulanya. Terasa sukar untuk melupakan dirinya yang istimewa yang pernah singgah di hati ini. Mujur punyai kawan setia yang tak putus-putus memberi sokongan agar tabah menempuhi liku-liku perjalanan hidup ini. Terima kasih wa ucapkan pada lu wahai sahabat. Lu lar sahabat sejati wa dunia akhirat. Wa bersyukur punyai sahabat seperti lu.



Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta

Seketika itu sepi mencuit hati 
Ada suara hujan seakan menyanyi 
Mendendangkan lagu syahdu 
Ketika ku terpegun 
Merenung jauh gambarmu ayang ku 

Terkilan rasa bila kata-katamu 
Kau ucapkan padaku, membuat ku terpaku 
Bersama-sama suratmu, setelah ku baca kini 
Seolah ku berada dalam mimpi 

Titisan demi titisan 
Airmata ku jatuh berlinangan 
Kugenggam gambarmu dalam pelukan mesra
Tak mungkin dapat ku melupakanmu... Sayang... 

Di dalam dunia ini 
Tak mungkin dapat ku cari pengganti dirimu 
Oh... mengapa perpisahan yang kau pinta 

Janganlah kau lupa suatu ketika dulu 
Kita pernah bersama berjanji dan bercinta 
Kini nyata kau mungkiri setelah janjimu itu 
Di manakah letak kejujuranmu 

Dariku... dariku..






p/s: Sori.. bukan jiwang cuma teringat kenangan lalu. Masing-masing punyai kenangan lama kan!


18 comments:

misz farahniza said...

hahaha...
sedih lirik tuh ye...
kenangan tetap kenangan..
1 hari nanti kita akan tersenyum bila teringatnya semula..

Scarlett O'Hara said...

Lagu ni membawa 100 kenangan yang tak dapat ku lupakan... :(

I wong (依之汉) said...

lagu jiwang seh. Teringat kekasih lama ker? hehehe.

btw, blogwalking here~

Anisa said...

Deejay kalau tengah2 malam atau lewat pagi mesti layan lagu jiwang kan?

Alin Marlini said...

lagu lelamer gak jd pujaan hati. Best :)

cik sakdi said...

bro.. jgn sedih2, aku pon tumpang sedih. heheh

diana said...

o..
lagu ni...
lagu betul2 frust ni..
hehehe

aleen aiden said...

lagu ini punya kenangan tersendiri rupanya.pasti meninggalkan kesan kan? :)

bdk johor said...

misz farahniza:

erm..betul tu.
kenangan tetap kenangan.

bdk johor said...

Scarlett O'Hara:

kenangan yang tersimpan rapi dilubuk hati.

bdk johor said...

I wong:

haha.. terima kasih bro singgah sini.

bdk johor said...

Anisa:

tu lar pasal awak. Deejay pun syok dengar lagu jiwang2 ni. Nak pulak dengar malam2 atau lewat pagi. Hati yang keras macam batu pun boleh cair.

macam saya.. cair dengan senyuman awak.
hahaha

bdk johor said...

Alin Marlini:

wa setuju tu. lagu lama jugak yang best!!

bdk johor said...

cik sakdi:

lu nak tumpang sedih? jangan.. wa dah nak tergelak ni kalau lu nak buat muka sedih tu. hehehe

jangan marah ar. gurau jer.

bdk johor said...

diana:

memang betul2 frust menonggeng ni diana. siap berguling2 tu. hahaha

bdk johor said...

aleen aiden:

yup!! kenangan tersendiri.

mamaNoriz said...

sesekali tak salah nak ingat kisah lama dan berjiwang sbb itulah yg matangkan kite...

tpi kite pun suke lagi ni, mmg best sgt!

salam kenal dr org johor gak :)

bdk johor said...

mamaNoriz:

betul tu.. wa setuju! pengalaman mematangkan kita.

oooo.. orang kampung rupanya. salam perkenalan orang JB.