Friday, October 21, 2011

Info Ringkas Mengenai Piala Malaysia







As salam kengkawan yang wa sayangi dan cintai.(?) hehe.

Dah lama wa tak citer pasal bola ni. Apa nak buat.. dah minat wa. Takkan wa nak citer pasal bola jaring kan! hehe.

Kali ni wa nak kongsikan sikit info ringkas mengenai Piala Malaysia. Sekarang pun tengah hangat perlawanan separuh akhir Selangor lawan Terengganu dan T.Team lawan Negeri Sembilan. Ramalan wa pasukan yang akan ke final adalah Terengganu lawan Negeri Sembilan. Penyokong Selangor dengan T.Team jangan marah ar. Pasukan lu org belum cukup mantap lagi. Banyak2 kan berlatih karaoke atau joget lambak eh. Mesti menang lain kali. hahaha

Ok..info ringkas ni wa petik dari suratkhabar SinarHarian bertarikh 21 Oktober 2011.


1. KELANTAN mengambil masa 89 tahun
untuk menjulang Piala Malaysia
buat kali pertama
pada 2010.

2. MPPJ muncul kelab pertama
menjulang Piala Malaysia
pada 2004.

3. MELAKA satu-satunya
pasukan negeri yang
tidak pernah
melangkah ke pentas
akhir Piala Malaysia.


Wa tertarik info yang ketiga tu. Wa banyak hairan.. pasukan Melaka mesti handal-handal kan! Yela.. orang-orang Melaka ni semua berdarah panglima. Macam mana boleh kalah. hehe. Agaknya masa main tu, bila diorg tak puas hati diorg silat kan pasukan lawan. Tu yang ramai kena kad merah tu. Darah panglima.. memang pantang dicabar!! Agaknya lar.. Jangan marah ar orang Melaka. Kekasihku pun jangan marah ye.

Hahahahahahaha...


6 comments:

Anisa said...

Hahaha...tak marah. Rasa nak belasah je...

Melati Qistyna's Mummy said...

Hahaha, mmg nak kena murka ngan org Melaka nih.... :P

bdk johor said...

Anisa:

Abis lar.. memang saya kena smackdown nanti dengan awak. hahaha

bdk johor said...

Melati Qistyna's:

hahaha. jangan kata murka qis, tu kekasih wa tu dah nak belasah wa dah.
hahaha

Anisa said...

Takpe...
Kata orang, kalau smack down pun, smack down ala-ala sayang gitu...huhuhu

bdk johor said...

Anisa:

Ooo.. tak nak smack down kuat-kuat eh. Smack down ala-ala sayang jer. Kira sayang jugak awak kat saya ye.
hahaha..