Tuesday, June 7, 2011

Kedamaian Di Kampung





salam semua.. agak lama jugak wa tak balik kampung. hujung minggu lepas dapat lar jugak balik ke kampung tercinta. plan nak balik dalam hari jumaat lepas, tapi bila pikir pasal jem nanti, terus gerak pagi sabtu. ingat highway dah ok ler.. rupa2nya hampas. lagi teruk jem nye. keluar jer dari tol sg besi sampai bangi dah start jem dah. memang dah boring giler dah. kalau lar kura-kura lumba lari ngan wa, dah tentunye dia boleh menang. memang terkemut2 geraknye. huhu. tapi nasib baik jem nye sampai ke susur nilai jer. kalau sampai ke johor, terpaksa lar wa kumpul duit buat beli helikopter. duit kat tabung buluh tu bukan takde cuma kurang 15 sen nak cukup-cukup 7 hinggit. terpaksa lar beli sampan jawabnye. hahaha.




sampai2 jer kat kampung, lepas letak beg wa terus keluar jalan2 sekitar kampung. melihat suasana kampung, dengar bunyi burung2 berkicauan, fuhhh.. memang tenang dan damai jer rasa. hilang rasa penat dan marah pasal jalan jem tu. memang betul lar kata manusia sepi tu.. kadang2 melihat ombak menghempas pantai membuatkan jiwa dan fikiran kita tenang sentiasa. (sori ar.. agak skema sikit ayat tu. hehe)






so lu org selalu2 lar balik kampung ek. sape2 yang takde kampung tu jangan risau, lu org datang jer kat kampung baru KL. kira kampung jugak kn!! hehehe

12 comments:

cik panadol said...

sedamai-damai kampung lu...damai lg pangkor kan...ade ikan2...ade laut....hahahaha~

mr.curly said...

laa cikpana..ikan2 n laut xbess..tp bab pangkor tu dio mmg suko..psl apo dio suko pangkor psl dio bessssss..hahaha

risa said...

bestnye suasana kampung...saye memang dok kampung...so, memang sangat2 suke kampung...adehhh berapa banyak kampung daaaa

Isteri Encek Bard said...

WA PON BALIK KAMPONG, HARI JUMAT HARITU BAPAK JEM GILER BUKAN SEBAB APER PON, SEBAB KERETA ROSAK JER.. TENSI

bdk johor said...

cik panadol:

amboi.. gelak sakan nampak! pangkor tak damai lar, dia tenang aje. kampung wa lagi damai. kalau nak tengok ikan..wa bole turun kat dalam parit depan umah wa. hehehe

bdk johor said...

mr curly:

ayakk!! asik pangkor jer lu org sebut. tempat lain pun best jugak ape! pulau besar ker, pulau sebang ker.. itu pun banyak laut maa. hahaha

bdk johor said...

risa:

hahaha. yela.. asik sebut kampung jer, boleh buat pantun kalau macam tu. hahaha

bdk johor said...

Isteri Encek Bard:

tu lar pasal.. ntah apa2 ntah pun boleh buat jem jugak. kalau wa berjoget ramai2 kat tepi highway pun boleh buat jem giler.
hahaha

cikida said...

kg kt ne ni ...
syok wooo dok kg..hehee

bdk johor said...

cikida:

kg kat batu pahat cik ida..
kalau pegi sane jumpa batu, itu lar kg wa. hehehe

uuuissh..! memang lar syiok dok kg. kalau bole wa nak dok lame2 tapi ade jer member suruh balik cepat. dia tanya wa tak jumpa jalan balik KL ker!
hahaha

Sephi Sephia said...

Dah lepas rindu di kampung?
Tulah, sibuk je tengok wayang di bandar...haha

bdk johor said...

Sephi Sephia:

Ooo gelak sakan nampak kekasihku ini. nak kena bako nanti. hehe

Dah lepaskan rindu dah kat kampung, cuma rindu kat awak jer yang belum.
hahaha