Saturday, June 18, 2011

Kembara Mahkota Johor 2011

(Kredit)



salam.. kali ni wa nak citer sikit berkenaan Kembara Mahkota Johor 2011 (KMJ) ni yang akan bermula 18 hingga 21 Jun 2011. Sultan Johor iaitu DYMM Tuanku Ibrahim ni memang cukup terkenal dalam mendekati rakyat negeri Johor sebelum baginda menjadi sultan lagi. Sepanjang sejarah Kembara ni, wa memang tak berkesempatan untuk menemui baginda dalam apa2 program yang dianjurkan.









Sebenarnya.. bagi rakyat Johor, itulah satu2 nya peluang untuk rakyat mendekati atau beramah mesra dengan DYMM Sultan Johor. kalau lain hari tu.. jangan harap lar lu org nak bersalam2an. dapat tengok dari jauh aje lar. itupun kalau ade ape2 program rasmi.





Sultan Johor




Ok.. programnya bermula hari ini 18 Jun 2011 bertempat di Jeti Istana Tanjung Emas Muar. (Muau kata org johor). Banyak lar jugak tempat yang akan dikunjunginya. yang bestnya tu.. bukan setakat bandar2 jer, ceruk2 pendalaman pun baginda tuanku akan sampai.



Laluan KMJ 2011




Batu Pahat tempat wa?? Mesti lar ada..(hehe). Baginda akan sampai pada hari terakhir nanti iaitu 21 Jun. kira program2 yang nak penghabisan lar. Ok jugak tu.. mungkin baginda nak berkenalan dengan org batu pahat lama sikit kot. hehehe





10 comments:

Scarlett O'Hara said...

Pernah jumpa dgn Sultan Johor semasa KMJ tahun lepas.Mmg baik sangat.

bdk johor said...

Scarlett O'Hara:

uwaahh!! lu dah penah jumpa. wa jer belum dapat jumpa lagi. tak aci lar macam ni. huhu

mr.curly said...

bro, kalu wa pkai moto kriss biru leh join x??..huhu

bdk johor said...

mr curly:

aduhh!! kalau lu pakai motor kriss, diorg dah lama sampai.. lu krimas tahun depan pun tak sampai2 lagi. hahaha

Ceh!! mengutuk motor wa lar tu. huhu

kojie said...

kirim salam Sultan Johor...kata kojie krim salam..dia kenal tu

bdk johor said...

kojie:

hahaha.. InsyaALLAH. dia tanya mana salamnya. haha

Isteri Encek Bard said...

bro lu join skali ker .. hhehehheh

bdk johor said...

Isteri Encek Bard:

oooo IEB, lu perli wa eh. nak kena sekeh ni. hehe
Lain tahun bole lar wa join. tapi wa pakai motor kapcai jer..boleh ker?
hahaha

asfz lily said...

baginda da sampai tmpt asfz pagi semlm..banyak tok cenderahati..hehehehe :)
sultan Johor mmg mesra rakyat kan? :)



Latest Entry: Bermain dengan tahi lalat

bdk johor said...

asfz lily:

wah!! best tu. bole bagi sikit cenderahati tu. hehe
Sultan Johor ni muka memang serius tapi peramah.